تولیدی عرفانی ، بزرگترین فروشگاه آنلاین محصولات فرهنگی و مذهبی
پشتیبانی آنلاین

برای ارتباط فوری با پشتیبان های سایت کلیک کنید

پشتیبان ایتا پشتیبان واتساپ

ساعت پاسخگویی: 9 الی 19 روزهای کاری

شماره تماس: 09150072014
آموزش های مذهبی سجده بر مهر | خرید آنلاین مهر نماز در مشهد

سجده بر مهر | خرید آنلاین مهر نماز در مشهد

هر آنچه باید هنگام نماز خواندن با مهر بدانید…

مهر نماز تکه‌ای از خاک و سنگ است که شیعیان در هنگام نماز سر بر آن می‌گزارند. اگر چه از دیدگاه شیعیان، سجده بر روی مهر ضروری نیست و می‌توان بر زمین، سنگ، خاک و آنچه از زمین می روید (به غیر از خوراکی و پوشاکی) سجده کرد. اما شیعیان استفاده از مهر را به عنوان یکی از سنت‌های پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) و اهل بیت ایشان در استفاده از خاک، سنگ و زمین برای سجده می‌دانند.

مسلمانان مطابق آموزش اهل بیت معتقدند که در شرایط عادی، باید بر روی زمین و اجزای آن (مهر نماز) یا هر آنچه که از آن می‌روید، به استثنای خوراکی‌ها و هرچیزی که برای تهیه لباس به‌کار می‌رود، می‌توان سجده کرد.

خرید در مشهدآیا بدون مهر هم می‌توان نماز خواند؟

مهر گذاشتن هنگام نماز، واجب نیست. آن چیزی که واجب است، سجده بر زمین گذاشتن است. اگر روی خاک، سنگ، چوب درخت، حصیر و یا کاغذ، نماز بخوانید نیز اشکالی ندارد.

خصوصیات ظاهری اکثر مهر نماز

مهر نماز از خاک و سنگ در شکل‌ها و اندازه‌های متفاوتی تهیه می‌شود. معمولاً این خاک از تربت کربلا و دیگر شهرهای مذهبی مانند مشهد و قم ساخته می‌شود و بر آن نام خدا، پنج تن و یا دیگر ائمه حک می‌گردد.

خرید آنلاین مهر نمازمهر نماز در مشهدخرید در مشهدخرید در مشهد

معنای تربت:

تربت به معنای «خاک» است همان ماده‌ای که خداوند عزوجل برای آفریدن انسان از آن استفاده کرد. تربت همچنین می تواند جایگزین آب در نبود آن برای وضو استفاده شود همان عملی که به تیمم معروف می‌باشد.

چرا خواندن نماز با مهر كربلا ثواب بیشتری دارد؟

همان‌طور که می‌دانید مهر و تسبیحى که از تربت‌ سیدالشهدا ساخته شود و بر آن نماز، یا با آن ذکر گفته شود، فضیلت‌ فراوان دارد. در روایات و احادیث مطالب بسیاری از اهمیت سجده بر تربت امام حسین (علیه السلام) به میان آمده است. همچنین توصیه فراوانی می‌شود که در حین خواندن نماز بر روی این خاک سجده کنند. از همین رو استفاده از مهر ساخته شده از تربت امام حسین (علیه السلام) از محبوبیت بسیاری نزد مسلمانان برخوردار است.

اگر به دنبال خرید آنلاین مهر نماز در مشهد هستید، می‌توانید نمونه‌های آن را در فروشگاه عرفانی مشاهده کنید.

يكى از بركات و آثار خاک مزار امام حسين (علیه السلام) اين می‌باشد كه سجده بر آن تربت پاک حجاب‌هاى ظالمانه را از بین می‌برد و موجب توجه پروردگار به نمازگزار می‌شود.

امام صادق (علیه السلام) در اين باره می‌‏فرمايد:

 «السجود علی تربة الحسین علیه السلام تخرق الحجب السبع »

«همانا سجود بر تربت حسين (علیه السلام) حجاب‌هاى هفت‌گانه را پاره مى كند.»

خرید آنلاین مهر کربلا

خرید مهر نماز با تربت کربلا

آیا نماز خواندن با در دست داشتن مهر باطل است؟

شاید این موضوع سوال اکثریت کسانی باشد که در منزل کودک دارند و بر اثر شیطنت‌ مهر نماز را بردارد. همین موضوع منجر می‌شود تا نمازگزار هنگام اقامه نماز مجبور باشد مهر را در دست نگه دارد و فقط در مواقع سجده از آن استفاده کند.

پاسخ مراجع عظام تقلید به این سوال، چنین است: که ایرادی ندارد. همچنین توسط برخی از مراجع ذکر می‌شود:

((هرگاه در اثناء نماز چیزی را که سجده بر آن صحیح است از دست بدهد، مثلاً بچّه ای آن را بردارد، چنانچه وقت نماز باقی است نماز را تمام کرده و بنابر احتیاط دوباره می خواند و اگر وقت تنگ است قضا ندارد. در هر دو صورت، به ترتیبی که در دو عنوان قبل بیان شد عمل نماید و اگر مهر را در دست نگه دارید، اشکالی ندارد.))*

خرید آنلاین مهر نماز در مشهد

برای خرید خرید آنلاین مهر نماز در مشهد می‌توانید تمامی انواع آن را در فروشگاه محصولات عرفانی مشاهده کنید و یک خرید موفق با بهترین قیمت‌ها را تجربه کنید.
مهر نماز از آن دسته محصولاتی می‌باشد که شما برای خرید نیاز به گشتن در بازار ندارید و تنها با داشتن یک‌سری اطلاعات اولیه درباره محصول مورد نظر، خرید خود را بدون استرس در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

رکعت شمار

جهت خرید آنلاین مهر نماز کلیک کنید.


سوالات متداول

 براى سجده آخر زیارت عاشورا اگر مهر در دسترس نبود بر چه چیزى می‌توان سجده کرد؟

سجده بر روی زمین و آنچه از زمین می‌روید (غیر از خوراکی و پوشاک) ایرادی ندارد. همچنین بر سنگ‌های معدنى مانند مرمر و سنگ‌های سفيد و سياه و حتّى عقيق نیز موردی نیست. در شرایط دسترس نبودن مواردی که ذکر شد، می‌توان روى کاغذ نیز سجده کرد.

 آیا می توان برای تیمم، از مهر به‌عنوان خاک تیمم استفاده کرد؟

این کار اشکالی ندارد شرط بر آن که این مهر برای شخص خودتان باشد.

دیگر محصولات مربوط

مهر نماز


خخرید آنلاین محصولات مذهبی


پایه مهر خرید به صورت آنلاین

منبع: ویکی‌شیعه

* استفتائات از دفاتر حضرات عظام دریافت شده است و مورد تایید می‌باشد.

0 0 رای
امتیاز
guest
1 نقد و بررسی
بازخورد
نمایش نظرات
زهرا
زهرا
13 روز پیش

سلام وقت بخیر . برای نماز خوندن اگر بدونیم مهر تربت کربلا نیست ایرادی نداره؟

تضمین اصالت کالا گارانتی معتبر
قیمت منصفانه ارائه محصولات با بهترین قیمت‌ها
ارسال رایگان بالای 1500000هزارتومان